Ridning vs fotboll

 
Som ni kanske vet så spelar jag både fotboll och rider. Många tycker bara att man kan gilla eller göra en av de sporterna osv, men helt ärligt, jag kan inte välja vilket jag tycker "bäst" om! Att rida, ja, det är en underbar känsla och helt fantastiskt! Dock vet jag att jag aldrig kommer få en helt egen häst, alla ryttares dröm haha ;) Jag har ju dock ridit andras hästar tex Marabou och nu i sommar rider jag ju två nordsvenskar, bara det lilla gör och har gjort att jag utvecklas något otroligt i min ridning, min sits framförallt :) och sen fotboll, är verkligen något jag älskar och tycker om, har gjort det länge! Att vara målvakt(vissa tycker det verkar vara lätt och tråkigt) jo tjenare, det är så sjukt kul! Känslan man(jag iaf) får i kroppen när jag räddat en boll eller så, herregud typ oslagbar! Därför har jag börjat tänka om, och har bestämt att jag SKA satsa på min fotboll och verkligen bli så bra som jag vill! :) ska såklart inte lägga av med ridningen helt, no way! Rider 1 gång/veckan på viarp vilket jag tycker är jättekul och lagom! Det gör att jag hinner med både fotboll och skola samtidigt som jag rider! :) 
Jag får ju även rida kompisars hästar ibland, vilket även det är kul! 
 
 
Men nu när både ridning och fotbollen har uppehåll och jag tex kollar på dam-EM eller när jag var på Falsterbo, får värsta abstinensen haha ;) så sugen på att rida och ställa mig på planen och spela 😍 Så just nu är jag oerhört taggad till vi börjar fotbollen igen, snart ska vi spela Eskils-cupen också hihi 😃 
Skulle även ridit idag men blev inget, hon jag rider med hade ingen bil och jag ingen skjuts, så ska förhoppningsvis rida på tisdag hihi 😃 
Men ja, nu var detta sagt! Hörs imorgon :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback